• Kurumsal

    Kurumsal

    e-Belediye Bilgi Sistemi hakkındaki kurumsal bilgiler

    • Hakkımızda
    • Avantajlar
    • Mevzuat
  • Belediyeler
  • Gündem

    Gündem

    e-Belediye Bilgi Sistemi Haberleri, Duyuruları ve Ajanda

    • Bakan Beyin e-Belediye İle İlgili Açıklamaları
    • Duyurular
    • Haberler
    • Ajanda
  • Modüller
  • İletişim
  • Kurumsal
    • Hakkımızda
    • Avantajlar
    • Mevzuat
  • Belediyeler
  • Gündem
    • Bakan Beyin e-Belediye İle İlgili Açıklamaları
    • Duyurular
    • Haberler
    • Ajanda
  • Modüller
  • İletişim
e-Belediye Bilgi Sisteminin Avantajları

Vatandaşa ne sağlıyor ?

  • Hizmetlerin hızlı, güvenli ve kesintisiz verilmesini sağlamaktadır.
  • Kişisel Verilerin Korunması Kanununa göre vatandaşların bilgilerinin güvenliği sağlanmaktadır. Yetkili olan kullanıcılar, ancak yetkileri dahilindeki verilere ulaşabileceklerdir. Tüm işlemlerin Log kayıtlarının tutulması sağlanmaktadır.
  • Bilgi güvenliği ve sistem güvenliği sağlanmaktadır.
  • Siber tehditlere karşı Endüstriyel Kontrol Sistemlerinin (EKS) güvenliği sağlanmaktadır.
  • Zaman ve mekândan bağımsız belediye hizmetlerine erişim imkânı sağlamaktadır.
  • Kesintisiz ve güvenli hizmet verebilecek bir altyapı oluşturulmuştur.
  • Vatandaş odaklı mobil uygulamalarla hizmet sunumu sağlanmıştır.
 

Ülke ekonomisine ne sağlıyor ?

  • Ülkemizin bilişim hedefleri doğrultusunda açık kaynak kodlu yazılımlarla dışa olan bağımlılığı azaltılmıştır.
  • Sistemin yeni teknolojilere göre yenilenebilen altyapı ve yazılımlar ile geliştirilmesi sağlanmıştır.
  • Belediyelerin kendi bütçelerinden temin ettikleri yazılım lisansları, sistem donanımları ve entegrasyonların önüne geçilmesi ile yılda en az 2 milyar TL kaynak  tasarrufu sağlanacaktır.
  • Yerli işletim sistemi olan PARDUS İşletim Sistemine uygun çalışma imkânı sağlanmıştır.
 

 Belediyelere ne sağlıyor ?

  • Belediyelerin ortak bir platformda buluşturulmasına imkân sağlayan bir sistemdir.
  • Tüm belediyelerin sisteme entegre olması ile Bakanlığımızın tüm kurumlarla olan entegrasyonlarına otomatik olarak erişimleri sağlanmaktadır.
  • Aktif çalışan sistem öngörülmektedir. Bir sistem durduğunda diğer sistem anında devreye girmektedir.  Bünyemizde Felaket Kurtarma Merkezi (FKM) fizikî sunucularda tutulmaktadır.
  • Belediye Başkanına, belediye alt birimi yönetim kolaylığı sağlamaktadır.
  • Kaynak ve zaman tasarrufu sağlamaktadır.
  • Personel tasarrufu sağlamaktadır.
  • Kırtasiyeciliğin ve bürokrasinin azaltılması sağlanmaktadır.
  • Hizmetlerde standart ve şeffaflık sağlanmaktadır.
  • Yatırımların hızlandırılması sağlanmaktadır.
  • Belediye hizmetlerinin, faaliyetlerinin, iş ve işlemlerinin anlık raporlanabilmesi sağlanmaktadır.
  • Zaman ve mekândan bağımsız olarak yönetme, hizmet sunma ve vatandaşın hizmete erişimi imkânı sağlanmaktadır.
  • Belediyelerin tüm işlemlerinin elektronik ortamda kesintisiz yapılabilmesi sağlanmaktadır.
  • Belediyelerin her türlü ihtiyaçlarına göre standart yazılımlar ve güncellemeler sağlanmaktadır.
 
https://www.tccb.gov.tr/
https://www.icisleri.gov.tr/
https://www.turkiye.gov.tr/
https://www.cimer.gov.tr/

Kurumsal

  • Hakkımızda
  • Avantajlar
  • Mevzuat

Belediyeler

Modüller

İletişim

Giriş

Gündem

  • Haberler
  • Duyurular
  • Ajanda

Hızlı İşlemler

  • Elektronik Evrak Doğrulama
  • Elektronik Evrak Takibi
  • İstek Şikayet Talebi
  • e-Dilekçe Kayıt

 

  • Sosyal Yardım Talebi ve Sorgulama
  • İşyeri Açma Ruhsatı Başvuru
  • İşyeri Açma Ruhsatı Başvuru Sorgulama

© T.C. İçişleri Bakanlığı Bilgi Teknolojileri Genel Müdürlüğü tarafından hazırlanmıştır.
2021 - Tüm hakları saklıdır.

T.C. İçişleri Bakanlığı Bilgi Teknolojileri Genel Müdürlüğü
İnönü Bulvarı No:4 A Blok 1. Kat Bakanlıklar/ANKARA
Telefon: +90 312 422 46 33-34-35-36-37-38